Szerző: Miből Mennyit? | Lektor:
Publikálás dátuma: 2018-10-01

Kölesfasírt

A köles gyorsan elkészíthető, sokoldalú gabona. Zöldségekkel dúsítva, párolva vagy főve köretnek, rakott, töltött ételekhez, vagdaltakhoz is kiváló - a rizs helyett vagy annak kiegészítésére.
Hozzávalók 4 főre 15-18 éveseknek
zsemlemorzsa 10 csapott evőkanál
köles 10 púpozott evőkanál
olívaolaj 4 mokkáskanál
rozsliszt 4 közepes evőkanál
tojás 4 közepes darab
vöröshagyma 1 kisebb darab
sárgarépa 2 közepes darab
petrezselyemzöld 8 g (kb. 2 teáskanál)
fokhagyma 2 gerezd
borsikafű, őrölt feketebors,
só, őrölt fűszerpaprika
ízlés szerint

Elkészítés:

A kölest kétszeres mennyiségű sós vízben puhára főzzük meg, majd hagyjuk kihűlni. A tojás felét főzzük keményre, hagyjuk ezt is kihűlni. A sárgarépát nagylyukú reszelőn reszeljük le, a vöröshagymát és a fokhagymát vágjuk apróra.

A köleshez adjuk hozzá a répaféléket és a hagymákat, ízesítjük édesnemes pirospaprikával és borsikafűvel (vagy őrölt borssal), majd enyhén sózzuk meg.

A rozsliszttel és a maradék tojással közepesen lágy masszává dolgozzuk össze. A kihűlt kemény tojásokat kockázzuk fel és keverjük a masszába.

Kiolajozott, zsemlemorzsával kihintett formába tesszük, amit egy tepsire rakunk, és forrásban lévő vizet öntünk alá, hogy kb. 2 cm magasan ellepje a formát.

Előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 40 percig gőzöljük.

A formában hagyjuk kihűlni, így könnyebben szeletelhető.

Tápérték 1 főre:

Energia: 356 kcal (1486 kJ)

Fehérje: 13 g

Zsír: 9 g

Szénhidrát: 55 g

Élelmi rost: 5,2 g

KAPCSOLÓDÓ cikkek

Mit kell tudni a gabonafélékről és a burgonyáról? Mit kell tudni a gabonafélékről és a burgonyáról?
A gabonafélék olyan szerepet töltenek be táplálkozásunkban, mint a ház alapozása az építkezésben. Alap nélkül pedig összedől a ház.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Tudnivalók a gabonalisztekről, kenyerekről Tudnivalók a gabonalisztekről, kenyerekről
Mindennapi étrendünk részét képezik a gabonák, illetve őrleményeik, a különböző rizsfajták és gabonaköretek, valamint az ezekből készült ételek. Arról már esett szó cikkeinkben, hogy egészségünk megőrzése és a betegségek megelőzése céljából az élelmi rostokban gazdag, minél kisebb mértékű feldolgozási eljáráson átesett termékek javasoltak. Jelen cikkünkben egy részletesebb kitekintőt teszünk a gabonák világába.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Hogyan illeszthető be a rizs az étrendbe? Hogyan illeszthető be a rizs az étrendbe?
A rizs jelentősége a táplálkozásban vitathatatlan, hiszen a búza után a második legfontosabb gabonaféle. A világnépesség felének szolgál táplálékul. Különlegesebb változatai egyre ismertebbé válnak, azonban kevesen tudják, melyik mire jó. Cikkünkben a különböző rizsfajták világába kalauzoljuk önöket, miközben azt is megtudhatják, hogy milyen előnyökkel jár e gabonafélék fogyasztása.
Bíró Andrea
2018-10-01