Melyik a legfontosabb étkezés egy gyermek számára? Melyik a legfontosabb étkezés egy gyermek számára?
A gyermekkor életünk aktív fizikai és szellemi fejlődésének szakasza, így az ehhez szükséges tápanyagokat nem csupán a megfelelő minőségű ételekkel, ám egy kiegyensúlyozott étkezési ritmus révén is biztosítani kell a gyermek részére.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Öt fontos tanács a gyermekek étrendjéhez Öt fontos tanács a gyermekek étrendjéhez
Korától és aktivitásától függően akár ugyanakkora is lehet egy gyermek és egy felnőtt energiaszükséglete, ám a gyermekek megfelelő ütemű növekedéséhez és fejlődéséhez kritikus, hogy minden alapvető tápanyagot az optimális mennyiségben kapjanak meg. Az alábbi öt szempontot érdemes figyelembe venni a bevásárló lista és a menü kialakításakor.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Hogyan alakítsd át a menüdet, ha iskolába jársz? Hogyan alakítsd át a menüdet, ha iskolába jársz?
Nem könnyű eligazodnod a sok egészséges étrendre vonatkozó javaslat között. Pedig hidd el, nem nehéz, és még akkor is követhetők ezek az elvek, ha iskolába jársz és a tanulás mellett alig marad időd másra.
Schmidt Judit
2018-10-01
Hogyan válassz az iskolai büfé kínálatából? Hogyan válassz az iskolai büfé kínálatából?
Kicsengetés vagy ebédszünet alkalmával a hosszú sorok és a rövid idő miatt nem sok lehetőség marad arra, hogy hosszasan töprengj, mi is a legmegfelelőbb választás az éppen aktuális kínálatból a munkahelyi/iskolai büfében.
Juhász Flóra
2018-10-01
Kell és lehet-e változtatni a felnövekvő generáció táplálkozási szokásain? Kell és lehet-e változtatni a felnövekvő generáció táplálkozási szokásain?
Mára szinte általános tényként könyveljük el, hogy minket, felnőtteket számos helytelen táplálkozási szokás és ebből eredő betegség sújt, de vajon gondolunk-e arra, hogy gyermekeinknek nem kötelező ezeket a szokásokat átvenni?
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Mit tehetünk a gyermekeket is veszélyeztető elhízás ellen? Mit tehetünk a gyermekeket is veszélyeztető elhízás ellen?
Saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy felnőttkorban már igen nehéz megfordítani az elhízás mókuskerekét, de mit tehetünk azért, hogy gyermekeinknek legyen esélye elkerülni ezt a „járványt”?
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Mit tegyünk, ha megjelennek a plusz kilók a gyermeken? Mit tegyünk, ha megjelennek a plusz kilók a gyermeken?
Minél korábbi életkorban ismerjük fel és teszünk a túlsúly ellen, annál nagyobb esélye van gyermekünknek arra, hogy felnőttkorában se kelljen szembenéznie az elhízás következményeivel.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
A fogyókúrád árthat is az egészségednek A fogyókúrád árthat is az egészségednek
A csinos, fitt, sportos alakért sokan bármit megtennének. Akár koplalnak is, vagy szélsőségesen egyoldalú diétákat követnek, csak, hogy elérjék a céljukat. Te ne legyél köztük! Tudd, meg mit tesz a szervezeteddel, ha egy rosszul összeállított étrenddel szeretnél fogyni!
Schmidt Judit
2018-10-01
Elhízás, egészséges testtömegcsökkentés Elhízás, egészséges testtömegcsökkentés
A táplálkozástudomány közismert, központi témája a testtömegcsökkentés, divatos nevén „diéta” vagy „fogyókúra”. Számos fogyókúrás módszer lát napvilágot a média különböző csatornáin, mint az interneten, a magazinokban, illetve a szájhagyományban, a szakmai megalapozottságról azonban legtöbbjük megfeledkezik. Alábbiakban egyszerű alapelveket olvashat az egészséges testtömegcsökkentés és az ideális testtömeg megőrzésének megvalósításáról.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
Hogyan növeld a testsúlyod? Hogyan növeld a testsúlyod?
Sokak számára nem a fogyás a cél, hanem az, hogy végre magukra szedjenek néhány kilót és ne legyenek soványak, több energiájuk legyen a mindennapokhoz vagy éppen a sporthoz. Ha neked is ez a célod, olvass tovább!
Kovács Judit
2018-10-01
Mit egyél, ha izmosodni szeretnél? Mit egyél, ha izmosodni szeretnél?
Ábrándoztál már széles vállakról, nagy bicepszről és kocka hasról? Talán sosem gondoltál bele, hogy az izmaid fejlesztése érdekében végzett edzések során, és az edzések közötti időszakban is milyen nagy jelentősége lehet a táplálkozásodnak. Mire figyelj a megfelelő és hatékony izomépítés érdekében?
Juhász Flóra
2018-10-01
Táplálkozz tudatosan sportolás mellett is! Táplálkozz tudatosan sportolás mellett is!
Az edzőterem/sportpálya felé tartva biztos te is feltetted már magadnak a következő kérdéseket: Vajon ettem-e eleget? Kitart-e az ebéd, bírni fogom-e így az edzést? Elég folyadék van-e nálam, mennyire lesz vajon szükségem? Tudd meg, mire figyelj edzés előtt, alatt, után!
Juhász Flóra
2018-10-01
Táplálékallergia Táplálékallergia
Egyre több embert érint, bármely korban kialakulhat és kiváltó tényezőinek skálája szinte végtelen: ez a táplálékallergia. A szervezet egy/vagy több allergén (ebben az esetben táplálékok vagy táplálékösszetevők) által kiváltott specifikus, reprodukálható, kóros immunreakcióját értjük ez alatt.
Kiss-Tóth Bernadett
2018-10-01
A boci átka, avagy tejfehérje-allergia A boci átka, avagy tejfehérje-allergia
Hazánkban a tehéntej a leggyakoribb allergiát kiváltó élelmiszer. A kecske, juh, bivaly, kanca, szamár tejére való kicserélése nem lehetséges, mivel gyakran keresztallergia áll fent.
Bartha Kinga
2018-10-01
Boldogan liszt nélkül Boldogan liszt nélkül
A fejlett országokban a lisztérzékenység minden századik embert érinti, hazánkban minden nyolcvanötödik 3-6 éves gyermeknél állapítják meg.
Bartha Kinga
2018-10-01
Okosító étrend Okosító étrend
Ki ne szeretné, hogy gyermeke jól teljesítsen? A megfelelő étrend hozzásegítheti a gyermekeket, hogy könnyebben vegyék a tanulási feladatokat és szellemileg fittek legyenek.
Dobos-Kufcsák Judit
2018-10-01
A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát növelő étrendi tényezők A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát növelő étrendi tényezők
Hazánkban az összes haláleset feléért a szív- és érrendszeri betegségek felelősek. Sajnálatos tény, hogy az EU tagállamai közül az élen foglalunk helyet e tekintetben. A helytelen táplálkozási szokások, valamint a mozgásszegény életmód szoros összefüggésben állnak ezen betegségek kialakulásával, így érdemes tisztában lenni azokkal az élelmiszerekkel, amelyek növelik a kockázatot.
Schmidt Judit
2018-10-01
A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát csökkentő étrendi tényezők A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát csökkentő étrendi tényezők
Hazánkban az összes haláleset feléért a szív- és érrendszeri betegségek felelősek. Sajnálatos tény, hogy az EU tagállamai közül az élen foglalunk helyet e tekintetben. A helytelen táplálkozási szokások, valamint a mozgásszegény életmód szoros összefüggésben állnak ezen betegségek kialakulásával, így érdemes tisztában lenni azokkal az élelmiszerekkel, amelyek csökkentik a kockázatot.
Schmidt Judit
2018-10-01
A cukorbetegség kockázatát csökkentő étrendi tényezők A cukorbetegség kockázatát csökkentő étrendi tényezők
A cukorbetegek száma Magyarországon is egyre növekvő tendenciát mutat, főként az életmóddal befolyásolható 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőket illetően. Számos olyan funkcionálisnak nevezett vagy annak tekinthető nyersanyag ismert, amely kedvező hatást fejt ki a vércukorszintre, ezáltal a cukorbetegség kockázatának csökkenéséhez vezet. Más élelmiszerek rendszeres fogyasztása a cukorbetegség kockázatát növeli.
Schmidt Judit
2018-10-01
A cukorbetegség kockázatát növelő étrendi tényezők A cukorbetegség kockázatát növelő étrendi tényezők
A cukorbetegek száma Magyarországon is egyre növekvő tendenciát mutat, főként az életmóddal befolyásolható 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőket illetően. Tekintsük át, mely táplálékok rendszeres fogyasztása járul hozzá a cukorbetegség kockázatának növeléséhez!
Schmidt Judit
2018-10-01